+996 559 360 999
zhongda@gmail.com
Кыргызстан, Кара-Балта шаары
+996 559 360 999
zhongda@gmail.com
Дизелдик май

Дизель майы-бул ички күйүүчү дизелдик кыймылдаткычтарда колдонуу үчүн иштелип чыккан суюк мотор майы. Бензинден айырмаланып, дизелдик кыймылдаткычтарда аба май аралашмасы учкунсуз тутанат-кысуу жана жогорку температура аркылуу гана.

Дизель майы мунайды кайра иштетүүчү заводдордо кайра иштетүү процесси аркылуу алынат. Ал углеводороддордун (С10–С22), негизинен парафиндик, нафтендик жана ароматтык аралашмасы.

Альтернативдүү дизелдик майдар да бар:

Укугу Биодизель (өсүмдүк майларынан жана жаныбарлардын майларынан);

Даярдоо технологиясы боюнча.

 

 Негизги өзгөчөлүктөрү

Параметрдин Мааниси

  • Цетан саны-51 (Евро-5), тутануу жөндөмүн мүнөздөйт
  • Тыгыздыгы 15 х 820-860 кг/м3
  • Жаркыроо температурасы 55 л ( бензинге караганда коопсузураак)
  • Айыктыруу температурасы сортуна жараша болот: 0 $ дан -50 га чейин
  • Күкүрттүн курамы $ 10 мг/кг (Евро-5), $ 50 мг/кг (Евро-4)
  • Илешкектүүлүгү 40 2.0-4.5 мм2/с
  • Экология боюнча класстар Евро-3, Евро-4, Евро-5, Евро-6

 

Сезонго жараша дизелдик майдын түрлөрү

  • Жайкы (Л) — +5 мүнөт төмөн эмес температурада колдонулат.
  • Кышкы (З) -30 сильге чейин туруктуу (-20…-25 сильга чейинки температурада колдонулат).
  • Арктикалык (а) — өтө суук температурада колдонулат (-50 ак).

 

Колдонуу

Дизелдик майы колдонулат:

  • Жеңил унааларда (айрыкча европалык);
  • Жүк ташуучу унааларда, автобустарда жана атайын техникаларда;
  • Айыл чарба техникасында;
  • Генераторлордо, кемелерде, поезддерде жана аскер техникаларында.

 

 Дизелдин артыкчылыктары

  • Укук натыйжалуулугу: дизелдик кыймылдаткычтар аз май колдонушат.
  • А чоң мотор ресурсу: алар азыраак ылдамдыкта иштешет жана узакка созулат.
  • Жогорку момент: жүк ташуучу унаалар жана жол тандабастар үчүн өзгөчө маанилүү.
  • Азыраак г-эмиссия (бензинге салыштырмалуу, бирок көбүрөөк веще жана чыпкасы жок көө).

 

Кемчиликтери

  • Ызы-чуу жана титирөө: дизелдик кыймылдаткычтар ызы-чуу.
  • Как жана кач чыгарууну көзөмөлдөө: как фильтрлерин (ТКЧ) жана КЧТК системаларын (мочевина/ТКЧ) колдонууну талап кылат.
  • Мезгилдүүлүк: кышкы дизель кымбатыраак жана өндүрүү кыйыныраак.
  • Сезгичтиги: сапатсыз күйүүчү май инжекторлорду жана ИНЖЕКТОРЛОРДУ жабышы мүмкүн.

 

Стандарттар

КМШ аймагында ГОСТ Р 52368-2005 Евро-4 жана Евро-5 классындагы дизелдик майга туура келген стандарт көп колдонулат.

Европада күкүрттүн жана биокомпоненттердин курамын кошо алганда, дизелдик майдун сапатына карата талаптарды жөнгө салуучу ОА 590 стандарты колдонулат.